Loading...

Gezondheid | Forum

Locatie van onderwerp: Forum » Algemeen » Algemeen Forum
Siska Nov 14 '13

Dit forum is bedoelt, om gezondheid tips met elkaar te delen.

Siska Nov 14 '13

Gezondheid, hoop en genezing

Een serie gezondheidslezingen met dr. Thomas en  Laverne Jackson. Opgenomen in Nederland. Engels en Nederlands gesproken.

Dr. Thomas Jackson voerde vanaf zijn 17e tot 27e levensjaar een hopeloze strijd  tegen de veelvoorkomende ziekte 'Artritis'. De reguliere geneeskunde kan dit ziekteproces slechts vertragen of onderdrukken, maar niet genezen. Zijn enige uitzicht leek: in een rolstoel terecht komen. Maar hij vond een andere manier van "genezen"; een nieuwe leefstijl ontwikkelen op basis van natuurlijke middelen.

Dit geheim ontdekte hij in de Bijbel. En door Gods genade is hij nu, met 64 jaar, nog steeds gezond en reist hij met zijn vrouw de wereld rond om lezingen te houden.

Zij hebben al jaren een opleidingsinstituut "M.E.E.T. Ministry" en een klein sanatorium "Our Home" in de VS.

6 lezingen 

Het leven in de bloedcel   http://adventmedia.nl/video/play/15-het-leven-in-de-bloedcel/

In deze eerste lezing spreekt Jackson over de sleutel voor een goede gezondheid. Hoe kan ik mijn gezondheid in stand houden, bevorderen of herstellen? In het DNA van het menselijk lichaam liggen Gods wetten opgeslagen zoals in Jeremia 31:33 staat. Elke cel bezit hetzelfde DNA en brengt zo eenheid in het lichaam. Gehoorzaamheid aan die wetten vormt het fundament van onze gezondheid. Jacksons eigen getuigenis laat zien dat dit waar is. “Door 8 wetten ofwel 8 dokters, ben ik genezen van artritis”, zegt Jackson. Hij legt uit wat die 8 wetten zijn.

Het geheim van de gezondheid  http://adventmedia.nl/video/play/16-het-geheim-van-de-gezondheid/

Dr. Jackson bespreekt hier Gods Farmacy. Een leuke Engelse woordspeling die verwijst naar ‘Gods Kruidenboerderij’. Dit in tegenstelling tot Gods Pharmacy, wat naar de apotheek of farmaceutische industrie verwijst. Zijn motto is: Laat je voedsel  je medicijn zijn! Hij gaat verder in op wat ziekte eigenlijk is en welke vier stappen behulpzaam zijn om ziekte te overwinnen.

Diabetes ontmantelen  http://adventmedia.nl/video/play/17-diabetes-ontmantelen/

Diabetes staat op de derde plaats van meest voorkomende ziekten in Nederland. Jackson gaat in op vele vragen omtrent diabetes, zoals: “Wat houdt diabetes I en II in? Wat kunnen de redenen zijn van zwangerschapsdiabetes? Wat zijn de symptomen en oorzaken van diabetes? Is diabetes onomkeerbaar?” Zeer hoopgevend is echter zijn verslag over zijn ervaring met twee diabetes I patiënten in zijn gezondheidsinstituut, waarbij God een keer in hun lot bracht. Als er zelfs voor diabetes I patiënten hoop is, is er zeker hoop voor elke diabeet, nietwaar?

Het hart van de zaak  http://adventmedia.nl/video/play/18-het-hart-van-de-zaak/

Wist u dat het hart bij elke hartslag tussen de 5 en 20 liter bloed door het lichaam pompt, 30.000 pond druk p/u uitoefent op het circulatiesysteem, 9 van de 24 uur hard werkt en 15 uur rust nodig heeft? Dat u 90.000 km aan bloedvaten heeft, en uw rode bloedcellen met maar liefst een snelheid van 70 km p uur door de bloedcellen gaat? Bent u niet wonderlijk gemaakt? Jackson gaat in op oorzaken en ontwikkelingen van hartziekten. Daarbij stelt hij vragen, geeft antwoorden en rijkt zeven praktische tips aan om hartziekten te voorkomen of genezen: Vragen als: Wat is de oorzaak dat bloedvaten vernauwen? Wat is de reden van een toename van bloedvolume? Waarom kan een bloedvat gedeeltelijk of geheel geblokkeerd raken? Waarom veroorzaken afvalstoffen of giffen verstopping? Waarom hebben mensen die overgewicht hebben meer kans op hoge bloeddruk? Luister zelf om te weten hoe u het hart van uw gezondheid gezond kunt houden of krijgen.

Het antwoord op kanker  http://adventmedia.nl/video/play/503-het-antwoord-op-kanker/

Wat is kanker? Waar komt de naam vandaan en wat hebben astrologie en de zodiactekens daarmee te maken? Wat heeft de DNA-wet met de medische term neoplasma te maken? Waar staat de FAT CAT voor die het immuunsysteem aanvalt, zodat kanker de overhand kan krijgen? Jacksons gulden regel is: Preventie is beter dan genezen. Maar is genezing hiervan of bescherming hiervoor mogelijk? Kanker is de nummer twee doodsoorzaak in Nederland. Een op de drie ? vier Nederlanders heeft kanker en elke 30 seconde sterft er iemand vanwege hartproblemen of kanker. Bestaat er naast de reguliere behandeling een therapie voor de meer dan 250 verschillende soorten kanker? Jackson neemt als basis Job 14:7-9: ‘Er is hoop voor een boom, zelfs als die afgehakt wordt, en de wortel nog in de grond is... Als hij het water ruikt spijt hij weer uit.”

Met mes en vork ziekte terugdraaien  http://adventmedia.nl/video/play/20-met-mes-en-vork-ziekte-terugdraaien/

Het WHO (de wereld gezondheid organisatie) zegt: “Veel chronische ziektes zijn nauw verbonden met leefstijl.” Vraag van Laverne Jackson, die een doctoraat in voeding heeft: ”Willen wij met ons bestek vroegtijdig ons graf graven of willen we ons leven ermee verlengen? Ze laat het SAD en GLAD dieet zien, de twee soorten die er in de wereld zijn, en wat die inhouden? Een bekende uitspraak is: Je bent wat je eet! Wat heeft voedsel met ons zelf en ons bloed te maken? Laverne gaat ook in op praktische vragen als “Hoeveel en welke eiwitten, koolhydraten, mineralen en vitaminen heb je nodig? Deze en meer vragen en antwoorden komen aan bod in lezing 6 over gezondheid, hoop en genezing.

Siska Mar 6 '14

melkkefir

Wat is melkkefir?

Melkkefir is een wonderlijke symbiose (= verschillende organismen leven en profiteren van elkaar) van goede bacteriën en gisten. Het wordt ook wel eens een yoghurtplantje genoemd, maar die naam is niet echt juist. Het is namelijk helemaal géén plant en het resultaat is een witte sprankelende friszure drank. Deze is veel gezonder dan yoghurt (zelfs rechtsdraaidende).

Het helpt je innerlijke immuunsysteem in balans te krijgen en het zo te houden.

De naam zegt het al, de basis van melkkefir is natuurlijk melk. Maar eigenlijk is melk niet zo gezond en zelfs moeilijk verteerbaar. En bij sommige mensen heeft melk ook een slijmvormende werking. Maar het eindproduct (de melkkefir) is echter héél gezond! En heeft een hoge voedingswaarde.

Zo verdwijnt bijvoorbeeld de slijmvormende werking van melk bijna volledig in de uiteindelijke melkkefirdrank

Wat zijn de voordelen van melkkefir?

- het is een natuurlijk antibioticum (probiotica).

- het heeft een hoge gehalte aan de  vitaminen B2, B6,  C, D

- bevat ook vitamine B1 wat een gunstige werking heeft op het zenuwstelsel, het mentale evenwicht en is daarnaast ook essentieel voor het stabiliseren van de eetlust. Het helpt ook bij het verteren van zetmeel, suiker en alcohol.

- bevat ook vitamine B12 (vitamine B12 wordt dan weer in het lichaam afgebroken door het gebruik van de anticonceptiepil, antibiotica en stress)

- bevat ook vitamine H (een tekort aan vitamine H  kan bijvoorbeeld spierpijn, droge huid en depressie    veroorzaken,

- het bevat essentiële aminozuren

- kefir zorgt voor een hoge zuurtegraad in de darm, waardoor parasieten en andere onvriendelijke organismen moeilijk kunnen overleven.

- kefir is weldadig voor de huid, het maakt de huid soepel en zacht. (U kunt de kefir ook als verzorgingsmasker gebruiken zowel voor de vette als voor de droge huid).

- na een antibioticakuur is het goed om veel kefir te gebruiken, om zo het bacterieel evenwicht in de darmen weer te herstellen

- kefir helpt ook maagzweren te voorkomen

Als je de korrels  met melk een dag laat staan op kamertemperatuur op een donkere plaats, verkrijg je een friszure, licht sprankelende drank.

Aandoeningen en omstandigheden waarbij 't therapeutisch gebruikt wordt zijn o.a.:

- Candidiasis / Candida,

- ADHD,

- ziekte van Crohn,

- Fibromyalgie,

- bloedproblemen (bloedarmoede, hoge bloeddruk),

- huidproblemen (acne, eczeem zowel in- als uitwendig),

- problemen met het zenuwgestel (bv. ADHD, depressie),

- spijsverteringsproblemen. Verstoorde darmflora als gevolg van antibiotica, zwangerschap, problemen met immuunsysteem.

- auto-imuunverstoringen

Kefir wordt ook wel als reden genoemd waarom de mensen in de Kaukasus zo oud worden (daar werd en wordt het nog steeds véél gebruikt). Opvallend is dat het gebruik van oudsher in deze regio ervoor gezorgd heeft dat ziekten als kanker, TBC daar nauwelijks voorkomen.

In veel oostbloklanden, de balkan en zeker in Rusland zelf, kun je kefirdrank zo kant en klaar bij de supermarkt kopen, iedereen kent het daar.

Opmerkelijk is ook het feit dat kefir – waar er een Candida variant in zit – werkzaam is tegen de hardnekkige kwaal Candida. Dat kan omdat de variant die in kefir zit, de gehele dag door Candida albicans nodig heeft, en die laatste is verantwoordelijk voor de kwaal. Candida patiënten kunnen dus met een gerust hart kefir gebruiken, dat geldt zowel voor melkkefir als voor waterkefir.

Buiten dat kunt u natuurlijk kefir ook gebruiken, simpelweg vanwege het feit dat het gewoonweg lekker is!

In het kort komt het er op neer dat u de kefirkorrels met melk in een gesloten glazen bokaal ongeveer een dag lang op een donkere plaats laat staan. Daarna zeeft u het (met een plastic zeef!!). De drank kunt u direct drinken en de korrels gaan opnieuw in de bokaal met een verse portie melk.

Let er op dat er na een dag een soort scheiding heeft plaatsgevonden; onderin heb je een heldere weiachtige vloeistof, terwijl de kefirkorrels boven drijven in een dikke witte massa. Dit is normaal! Na het zeven vind er automatisch weer een vermenging plaats. Ook als de kefir een tijdje staat kan het ietwat schiften, even doorroeren is dan voldoende om weer een egaal vermengde drank te verkrijgen.

Welke melk kunt u gebruiken?

- volle melk

- halfvolle melk

- magere melk

- soja melk

- geitenmelk

- rauwe (verse) melk

- cocosmelk

De 10 Melkkefir geboden

- gebruik alleen schone plastic en glazen bokalen/potten

- gebruik alleen schone plastic of houten lepels en spatels

- laat de kefir op een donkere plaats staan

- gebruik géén schoonmaakmiddelen

- spoel de korrels alleen met zeer zuiver water

- stel de kefirkorrels nooit bloot aan temperaturen van 0°C of 40°C

- stel de kefirkorrels nooit bloot aan direct zonlicht

- laat de kefirkorrels nooit in contact komen met metaal

- laat de kefirkorrels nooit zonder voedsel achter

- oefen geen druk uit op de korrels

Siska Aug 3 '14
est Aug 17 '14

Beste allemaal,

Wat leuk om hier te lezen over gezondheid, ik deel graag van hoe ik mijn gezondheid hervonden heb. Kijk eens bij www.goednieuws.org ("GoedNieuwsDieet") en www.groenedag.org

Hier vind je veel informatie opgesteld door artsen die werken met Natuurlijke Hygiëne en door deze mensen uit België is het beschikbaar gemaakt voor het Nederlandse taalgebied.

Vriendelijke groeten,

Esther

est Aug 17 '14

Ik lees hier over melkkefir. Er bestaat ook waterkefir, dat vind ik heerlijk, en ik heb ook de korrels in huis. Mocht je geïnteresseerd zijn... ik hoor het wel.

Groeten, Esther

Over ons

Welkom op mijn vrienden en ik. Maak vrienden en organiseer een evenement, of maak een foto album of videoreportage. veel mogelijkheden dus.

Word lid!

Zoeken op site

Dagelijks Woord

• Als een herder weidt hij zijn kudde: zijn arm brengt de lammeren bijeen, hij koestert ze, en zorgzaam leidt hij de ooien. -- Jesaja 40:11
    12 uur geleden

Nieuws

Geen inhoud

Forum Onderwerpen

Versleten schoenen Ik heb me vanmorgen... Meer
Siska Jul 9 '16
Beautiful Birds  slideshow... Meer
DeHoeksteen Nov 27 '14
Ik lees hier over melkkefir. Er bestaat ook... Meer
est Aug 17 '14
A Glimpse of Eternity   Een... Meer
Siska Jun 21 '14